Projekt: fixa till byrån. Del ett.

Idag påbörjade jag förvandligen. En gammal ful byrå ska bli som ny.




Byrån i all sin ståtlighet. Ful som attan. Nu ska den bli vit. Och förhoppningsvis fin. Jag hade först tänkt att jag skulle tapetsera lådorna, men ändrade mig. Nu blir den vit, med kanske någon färgklick eller så på någon låda. Har inte bestämt mig riktigt än.


Min tanke var att skaffa små och söta knoppar till lådorna, men det sket sig så fort jag tog bort de nuvarande knopparna...




Det var hål för knopparna som in i träet. Vilket gjorde mig lite ledsen. Om någon har en bra idé på hur jag ska lösa mitt knopproblem nu, kom gärna med förslag. För jag är alldeles lost och har ingen tanke alls. Jag ville ju ta bort de stora!
1 annelie:

skriven

Såga ur hålen och sandpappra inuti så får du fina "hål handtag" måla kanterna inuti hålen med kontrast färg :)

2 Anonym:

skriven

såga ur formen för hålet så får du fina "hålhandtag" sandpappra inuti o måla med kontrastfärg!

3 Hanna:

skriven

Du kan spackla i hålen!

4 åsa:

skriven

Eller kanske borra ur resten och sätta in en bit rundstav/en bit rundstav direkt och sen nya knoppar i det :)

5 Anonym:

skriven

såga av knopparna och fyll hålet med den bit från knopparna som suttit där förut. sandpappra, spackla och på med en ny knopp.

Kommentera här: