10. Jag och musik

Dagens bloggämne är alltså jag och musik. Musik är något som jag älskar och jag tror knappt det någonsin är tyst här hemma när jag är själv (alltså när inte J är hemma, vi lyssnar inte alls på samma musik och han stänger gärna av min spotify när han kommer hem). Jag lyssnar på väldigt blandad musik, gillar typ allt. Mest är det dock  pop, singer-songwriters och indie som kommer ur högtalarna. på lastfm.se skrobblas den musik jag lyssnar på och 5-i-topp det senaste året är dessa artister:
  
 
Tomas Andersson Wij ligger på första plats med 262 spelade låtar under det senaste året. Han trollför mig med sina ord och melodier. Så otroligt bra!
 
 
 
Of Monsters And Men har andraplatsen med 194 skrobblingar. Deras "Little Talks" har ju spelats flitigt på radio, men det finns betydligt bättre låtar på skivan. Värt en lyssning om man inte hört den tidigare.
 
 
 
Bo Kaspers Orkester tar tredjeplatsen med 152 spelade låtar. Jag har alltid gillat BKO, och ju mer man lyssnar desto mer gillar man dem. 
 
 
 
Deportees tar fjärdeplatsen med 131 skrobblingar. Umeåbandet som är så otroligt bra! Deras konsert i Umeå Stadskyrka förra året var så gudomlig att jag lever på de minnena fortfarande. 
 
 
 
Mumford & Sons har femteplatsen med 130 spelade låtar. Just denna konsert som är i klippet visades på tv för någon vecka sedan och jag satt som klistrad. Hur bra?
 
.
 
Synd bara att jag själv är så omusikalisk. Är det något jag skulle vilja kunna så är det att spela instrument och kunna sjunga. Hur kul skulle inte det vara? Älskar när folk plockar fram gitarren och "river av" en låt. Jag vill också kunna göra det! Kanske dags att börja öva? 

Kommentera här: