9. Min favoritplats.

Jag har funderat och funderat. Det finns många platser jag tycker om. Det står mellan naturen och havet.
 
Att strosa omkring i skogen är ljuvligt. Alldeles tyst och det enda man hör är sina egna andetag, typ. Jag gillar att gå och plocka bär och svamp på höstarna. Och njuta av lugnet. Underbart! Dock har jag blivit lite nojig. För de mesta är vi och plockar bär och svamp i stugan, men nu när de sett så mycket björn där runt omkring är det inte lika ljuvligt. Tänk själv, det kan ju inte vara så himla kul att stöta ihop med en björn mitt ute i skogen... Men bortsett från björnnojan så gillar jag verkligen skogen!
 
 
När man är på havet i en segelbåt är det ungefär samma känsla. Tyst och ljuvligt. Det man hör är vinden som förhppningsvis blåser så man kommer framåt. Det är en otrolig frihetskänsla att ta sig fram på havet för "egen maskin", med hjälp av vinden. Att känna att man manövrerar segel och tar sig dit man vill. Härligt är vad det är!
 
 
Så på något sätt är det dött lopp mellan dessa två. Jag kanske gillar skogen bäst på hösten när dey ändå är svamp- och bärsäsong och havet bäst på sommaren då seglingsvädret är som bäst. Så är det nog. 
 
 
1 milla_c86:

skriven

"Naturen", kort och gott? ;D

Kommentera här: