Hushållssysslorna.

Nackdelen med att ha ett boende är alla hushållssysslor som kommer på köpet. Det ska städas, tvättas, diskas, plockas grejer. Hållas rent och snyggt. Det är inte vi jättebra på i vårt hushåll. Det går som lite i perioder. Huvudorsaken är väl att vi båda två är lite lata och prioriterar andra saker. Bortförklaringen är att vi inte har tid. 
 
Det finns några hushållssysslor jag gärna gör, några jag inte har något problem med.
  • Rengöra badrummet - Där ser man ju vilken skillnad det blir när man städar. Det tycker jag är kul, när man ser förändringen!
  • Plocka i och ur diskmaskinen - Går lätt och snabbt och diskmaskinen i sig gör det stora jobbet.
  • Tvätta - att slänga igång en tvättmaskin tycker jag inte är några problem, inte att hänga den heller.
  • Laga mat - det tycker jag bara är kul!
  • Dammtorka - en rätt okej syssla ändå.
 
Sedan finns det dem jag lätt skulle kunna hyra in någon för att utföra.
  • Dammsuga - är bara tråkigt helt enkelt.
  • Skura - lika tråkigt det.
  • Vika tvätt och sortera in garderober - är typ den sysslan jag undviker ut i det sista. Tidsödande om något. Tänk om kläderna bara kunde vika sig själva och hoppa in i garderoben?
  • Diska - gillar jag inte. 
  • Plocka - plocka grejer innan man ska städa är ju rena mardrömmen. Det tar så mycket tid! Speciellt med småbarn som sprider ut grjejer överallt! Gaaah!
 
Idag har jag dock gjort nästan allt, både det jag tycker är roligt och det som är mindre roligt. Jag har plockat, dammtorkat, dammsugit, skurat, städat toaletten, plockat i och ur maskinen och lagat mat. Igår vikte jag inte tvätt i garderoben. Hoppas nu att det håller sig okej ett tag (ha! tror jag på det själv?) 
 
Imorgon ska jag ägna mig åt roligare saker, that's for sure!

Kommentera här: