Mitt 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Det gjorde jag säkert, kommer bara inte på vad just nu. Eller, jag förlovade mig, det har jag ju aldrig gjort förut.

Genomdrev du någon stor förändring? Nej, det kan jag väl inte säga att jag gjorde. Eller, vi genomdrev ju flytt, i alla fall första steget, själva flytten blir ju i februari. Annars är nog den största förändringen att jag klippte lugg, som jag sedan lät växa ut igen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja , i början av året kom det några bebisar bland mina vänner. Nu känns det som att de är så stora, och att det var så längesedan de föddes.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 11/12-13, vårt förlovningsdatum. Inget speciellt hände, inget stort och pompigt förfrågande. Bara ett "okej, vi gör det nu". Blev ju ett festligt datum i alla fall.

Dog någon som stod dig nära? Nej tack och lov inte. Men jag känner folk som haft det jobbigt med dödsfall, och mina tankar har varit hos dem många gånger.

Vilka länder besökte du? Ingad, tråkigt nog. Jag som älskar att resa. 2014 ska jag försöka ta mig utomlands. Men jag har i alla fall varit i Stockholm. 

Bästa köpet? Min sambo skulle nog säga att hans bästa köp var bilen. Han sålde vår Ford och köpte en gammal Volvo för 700kr. Men vilket som var mitt bästa köp vet jag inte. Har inte köpt så mycket till mig själv, det mesta går till Wilmer.  Kanske hans fina overall som vi fick "gratis" på grund av presentkort och bonuscheckar. Synd bara att det knappt varit vinter än. Overallen är typ oanvänd. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Wilmer gör mig glad varje dag (även om jag är irriterad på honom varje dag också), men de fina stunderna med honom överväger all irritation. Han är så charmig och rolig och man skrattar med honom varje dag för att han gör så galna upptåg.

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Ja. Tid för mig själv. Att vara föräldraledig gör att det inte finns jättemycket tid att vara själv, men jag tror det blir bättre 2014. Dessutom saknar jag att ha kollegor, några att kunna småprata med varje dag om vardagliga saker. Så att börja jobba om en vecka känns just nu super!

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, inte varit så lat. Och rest. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Soffhängt och känt mig lat. 

Favoritprogram på TV? Netflix öppnade upp en ny serievärld för oss. Orange is the new black, Sons of Anarchy, Modern family, Gossip girl... I like it!

Bästa boken du läste i år? Jag tror inte jag läst en hel bok i år. Började i sommar på en, som jag verkligen gillade, men jag läste aldrig klart den. Den ligger på nattduksbordet och väntar på mig.

Största musikaliska upptäckten? Oj så svårt! Jag älskar musik och hittar alltid nya och spännande låtar på Spotify. 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Som föräldraledig utan jobb att gå tillbaka till måste väl min största framgång vara att jag skaffat mig ett jobb till våren. Den 7:e är det slut på hemmalivet, förskolans värld, här kommer jag igen!

Din största framgång på det privata planet? Att jag och Jonas fortfarande tycker lika mycket om varandra, lyckades få till en förlovning och att vi tar steget från stan till ett mindre samhälle. 

Största misstaget? Misstag har jag gjort, det är mänskligt, men det är inget jag känner att jag behöver skriva här.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare. Inte ledsen, men ledsnare är vissa andra år. Mitt år har varit rätt händelselöst, jag har känt mig rätt ensam till och från och med föräldrapenning och a-kassa (för sambons del) har inte ekonomin varit den bästa, vilket är sjukt påfrestande och jobbigt mentalt. 

Vad spenderade du mest pengar på? Det lilla som fanns har spenderats på sonen.

Något du önskade dig och fick? Ja. 

Något du önskade dig och inte fick? Ja.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Det är ju snart ett år sedan. Om 10 dagar är det dags igen. 2013 så var min familj, Jonas mamma och mormor och min kompis Karl och hans Fredrik här på fika. Vi fikade och umgicks. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Massor!

Vad fick dig att må bra? Familj, vänner. Den lilla egentiden jag har haft. Lars Winnerbäck konserten med Karin. Träning. God mat. 

Vem saknade du? Min syster som under hösten bodde i Kanada (men nu är hon hemma igen!) 

De bästa nya människorna du träffade? Förra hösten började jag umgås med ett gäng mammor, och några av dem har jag umgåtts rätt mycket med. Och så Hanna, inte riktigt en ny bekantskap, men vi har träffats rätt mycket under hösten, och mer blir det säkert när vi bor nära varandra i vår. 

Mest stolt över? Min son. Världens finaste lilla kille. 

Högsta önskan just nu? Att vi får vara friska 2014 och att jag kommer att trivas på jobbet. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag kommer försöka vara gladare och mer positiv till livet. Ta saker som de är och inte göra en stor sak av att saker inte går enligt planerna. Försöka träffa folk jag inte träffat på länge, människor jag planerat att träffa, men som aldrig blir av (Frida G, du och din familj tillexempel, vi får helt enkelt åka till Lycksele och hälsa på er i vår!) 



Det  skulle  ju vart trevligt med bilder i detta långa inlägg, men jag skriver på paddan och här finns inga bilder, än. 

1 Anonym:

skriven

Ja jaja, klart ni ska!! Bästa målet för nästa år tycker jag, att komma till Lycksele! :)

Känner för övr igen mig i så mycket av denna årssummering. Det är inte jättebra för självförtroendet eller orken och glädjen att gå hemma hela dagarna...Men pepp på att 2014 ska bli ett gladare och mer händelserikt år! :)

Kommentera här: