Soppmiddag.

Igår åt vi soppa igen. (Ja, igår. Idag åt vi spagetti och köttfärssås och jag tycker inte att den kulinariska rätten behöver få ett eget inlägg). Även denna gång ett recept från senaste Buffé. Denna har vi till och med hunnit med att göra två gånger. SÅ god tyckte vi att den var! Champinjonsoppa, mumsigt!
 
Lätta ingridienser. Mjölk, champinjoner, maizena, grädda, grönsaksbuljong, lök, timjan, salt och peppar.
Och eventuellt lite knaperstekt bacon på toppen. 
 

Receptet finns här, och jag följde det nog till punkt och pricka. Förutom att jag använde mer svamp i basen och mindre bitar i. Soppan i sig är riktigt krämig och god. Helt i min soppsmak!
 
 
Och! Jag önskar mig gärna fina soppskålar. Tycker det är så svårt att äta soppa ur en djuptallrik, så jag använder min stora temugg som soppskål. Till åt vi mjukt bröd med nötter. Gott.
1 Frida:

skriven

Mums, den ska jag testa! Älskar soppa! :)

Svar: Do it!!
Linda

Kommentera här: