Thaisoppa på dagens meny.

Har ni fått nyaste numret av Buffé? Där i finns i alla fall några sidor om soppor, och eftersom att jag och J båda två är stora fan av soppa tänkte vi testa göra dessa soppor i veckan. Vi äter annars samma typ av soppa varenda gång (spenatsoppa alternativt morotssoppa) och tänkte att det kan vara kul med variation. Så idag blev det en thaisoppa.
 
Enkla och billiga ingridienser. Kokosmjölk, sweet chili sås, fisksås, krossade tomater, purjolök, ingefära, currypaste, citron (egentligen lime), apelsin, buljong (fond) och morötter. Mycket har man hemma och annars är det rätt billiga och lätthittade saker (och ja, jag handlar typ alltid på ICA).
 
Soppan tog inte alls lång tid att göra, var superlätt och jättegod. Vi knaperstekte lite tärnat bacon till och toppade med det. Blev super. Om man gillar mat med hetta ska man testa denna. 
 
 
1 Zandra:

skriven

Tyckte detta recept lät riktigt mumsigt! Eftersom att jag tränar så mycket vill jag liksom ha något som mättar och som man håller sig på länge.. Vad tycker du? Blev man mätt? Såg att ni åt bacon till, tänkte om man kunde slänga i lite räkor kanske...

Svar: Jag blev riktigt mätt! Räkor var min första tanke att ha i också, och sedan kyckling, men inget av det fanns hemma så då blev det bacon. Men räkor tror jag blir sjukt mumsigt!
Linda

Kommentera här: