Kosläpp.

Alltså. Vilken sommar det blev helt plötsligt. Från att frysa till att vilja springa naken ute liksom. Högsommarvärme på hög nivå!
 
Igår kom vi på lite hastigt och lustigt att vi skulle åka till Glassbonden på betessläpp. Sagt och gjort. Frukost, packa och in i bilen. Vi hittade en bra plats på gräset vid hagen och väntade med spänning. I alla fall jag, som älskar kossor. Det är mitt favoritdjur, alla kategorier. 
 
Kossorna släpptes, action när en liten kviga hamnade i forsen bredvid och flöt med strömmen till andra sidan. Som tur var gick det bra. En hamburgare och massa vätska senare åkte vi hem igen. Nöjda med vår utflykt.
 
Laddad(?) söting i vagnen.
Kossorna släpps ut i det fria!
Sonen och pappan tittar på spektaklet.
Glada små söta!
 

Senare på kvällen spelade vi kubb med vänner och avslutade det hela med eurovision. Bra dag, helt klart!
1 Camillalla:

skriven

Mysigt!

Det vart sommar bara så där! Känns drygt att behöva jobba. Haha!


Svar: Riktigt mysigt faktiskt :)
Förstår dig! Känns skönt att vara mammaledig ;)
Linda

2 Frida:

skriven

Men ååh, var ni också på kosläppet! Jag var också där med mina tjejkompisar och precis när jag satt där så tänkte jag på dig, på att du gillar kor och att du borde vara där! ;P Spanade runt lite för att se om det kanske var så men det var ju så GRYMT MYCKET FOLK! Hoppas ni hade en lika härlig upplevelse som vi hade, jag ska definitivt dit igen, då med pappan och Mille som sällskap! :)

Svar: Men! Det verkar som att alla var där och att jag inte såg en enda!
Linda

3 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

vilka söta kor

Kommentera här: