Online/Offline

Under påskhelgen har jag inte hunnit kika in förrän idag. Topicdags igen. Idag slår jag ihop två ämnen, nämligen online/offline. 
 

Jag sitter här framför min dator med ett antal fönster öppna. Min iphone ligger bredvid mig. Paddan är på laddning. I den här världen är det svårt att vara offline. Man har allt så nära, så lättillgängligt. Har man en minut över kikar man in på facebook och instagram på telefonen, bara för att se om någon har uppdaterat något. Man har koll på allt och alla. Nyhetsflödet från aftonbladet och expressen får jag i notiser på min telefonskärm, så jag inte missar några stora händelser. 
 
Om jag inte vore så nyfiken skulle jag ta bort min facebook, men det är så himla kul att se folks uppateringar. Och instagram, åh vad jag tycker om den appen. Lättillgänglig och lättanvänd. Microbildblogg när det är som bäst. 
 
Några av mina senaste instagramuppdateringar.
 

Och jag gillar att kunna vara online. Att kunna ha koll. Utan mina teknikprylar skulle livet nog vara lite tråkigare. 

Kommentera här: