Träning - äntligen!

Har man svårt att finna tid att ta sig iväg att träna måste man lösa det på något sätt kände jag häromdagen. 

Jag har inte tränat regelbundet på jättelänge, tråkigt nog. Och som jag saknat det. Simhallen här i byn där jag bor har pass och ett gym, men det är ju inte alls samma klass med IKSU i Umeå, och inte alls lika mycket roliga klasser att välja mellan (åh, så jag kan sakna IKSU ibland). 

Förra helgen köpte jag löparkläder och gav mig ut på min första springrunda på flera år. Det gick bättre än förväntat - fram tills ett blodigt skavsår uppenbarade sig på min häl. Igår köpte jag en yogamatta och ett exetubeband samt lånade hantlar och skivstång av svärmor. Idag körde jag mitt första hemmapass. Tack vare Casalls app fick jag mig en allsidig träning hemma. Jag blev svettig och hade roligt. Win win! Nu blir det hemmapass och löpning/power walk som träningsform hela sommaren! 






Kommentera här: