December.

Sjukt dålig uppdatering på det här stället, tycker ni inte? Trots detta är det några tappra själar som har tittat in, vilket jag både är glad för och som jag är förvånad över. Ännu en gång ska jag försöka ställa detta till rätta. Jag verkar vara en periodare på bloggning, helt enkelt. 
 
Eftersom jag inte bloggat under hela december kommer här en sammfattning av hur vår julmånad var i punktform.
 
  • Mycket mys. Jag gillar julen. Tända ljus och glögg. Pynt och gran. 
  • Sjukdomar. Hela familjen har haft magsjuka, varav den yngsta två gånger om. Febern har också varit på besök. 
  • Tomteprat. En familjemedlem laddade för julafton och tomten hela månaden. Att det sedan var över på några minuter gjorde honom nog lite besviken. 
  • Utelek. Snön kom och försvann några gånger om. Men fina promenader och åkning i backen har vi hunnit med. 
  • Ritande. Vi har ritat och ritat och ritat. Sonen har fattat tycke för det och under vabdagar här hemma har han producerat teckningar åt alla han känner, typ. Jag gillar hans nya intresse, jag själv är bättre på att pyssla än att leka med bilar. 
  • Affärsspringande. Trots att julklapparna var inhandlade rätt tidigt tyckte jag att vi var till stan lite nu och då och gjorde olika ärenden på affärer. 
 
 
Själva jul- och nyårsafton kan sammanfattas som trevliga dagar. En pojke som var nöjd båda dagarna, god mat och trevligt sällskap. Kan det bli bättre avslut på året trots några hårda dagar i början av månaden?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: