Mitt 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Gjorde jag det? Gjorde jag inte det? Gjorde jag det? Jag vet inte. Inget som jag kan komma på sådär, och då lär jag nog inte gjort något spektakulärt som jag aldrig gjort förut. Eller jag började ju virka, och det har blivit lite av min favorithobby!

 

 

 Tre flodhästar har det blivit, ett gäng halsdukar och mössor. 

 

Genomdrev du någon stor förändring? Stor och stor? Vi flyttade från stan till utanför stan. Bytte nybyggd lägenhet mot gammal lägenhet. Men både har sin charm. Dock kan jag ibland sakna vårt gamla boende, men jag trivs samtidigt väldigt bra här! 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Oj. Ett speciellt datum? Jag som har så svårt för att komma ihåg siffror...

Dog någon som stod dig nära? Nej.

Vilka länder besökte du? Spanien, jag och J var på weekendresa i Barcelona. Det var awesome! 2015 vill jag resa mer!

 

Magiska fontänen i Barcelona. 

 

 

Bästa köpet? Mina vinterskor. Äntligen spenderade jag en större summa på skor och de är verkligen huuur sköna som helst!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, min familj och mina vänner. 

Saknar du något från år 2014 som du vill ha år 2015? Ja. Samma sak som förra året. Lite mer tid för mig själv, och lite mer tid för mig och J tillsammans, bara vi två. 

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat. Träffat mina vänner mer. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit onyttigt. 

Favoritprogram på TV? TV? Här hemma kör vi på Netflix. Har betat av en hel drös med serier under året. Jag gillar Mad Men och Pretty Little Liars!

Bästa boken du läste i år? Plöjde igenom "torka aldrig tårar utan handskar"triologin i somras. Jag kunde inte lägga den ifrån mig. Halva nätterna låg jag vaken och bara läste!

Största musikaliska upptäckten? Oj så svårt! Lyssnar bara på bra musik och gillar så himla mycket olika! Tomas Andersson Wijs nya skiva gillar jag, den har jag lyssnat mycket på de senaste månaderna. 

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Att jag fick förlängt med ett år på mitt vikariat. 

Din största framgång på det privata planet? Att min son växer och växer och blir en sådan fin grabb.

 

 Fina killen ger Alfons Åberg en kram. 

 

Största misstaget? Misstag har jag gjort, det är mänskligt, men det är inget jag känner att jag behöver skriva här.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare än förra året.

Vad spenderade du mest pengar på? Förutom alla fasta avgifter så spenderades mest på kläder. Både till Wilmer och till mig. 

Något du önskade dig och fick? Ja. 

Något du önskade dig och inte fick? Ja.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Helt seriöst så kommer jag inte ihåg. Jag fyller ju år i början av januari, så det är ju snart ett år sedan. Jag kan tänka mig att mamma och pappa var och fikade hemma hos oss?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja. 

Vad fick dig att må bra? Familj, Vänner. Den lilla egentiden jag har haft. Träning. Små resor. 

Vem saknade du? Jag saknade nog olika personer i omgångar.  

De bästa nya människorna du träffade? Mina kollegor som gör dagarna på jobbet roliga. 

Mest stolt över? Min son. Världens finaste lilla kille. 

Högsta önskan just nu? Att vi får vara friska 2015.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag kommer försöka vara gladare och mer positiv till livet. Ta saker som de är och inte göra en stor sak av att allt inte går enligt planerna. 

 

 
Från en av årets finate sommarkvällar. Middag i Rovögern och strålande väder. 
 

Nu hoppas jag på ett superbra nytt år!

Kommentera här: