Spotifynörden i mig.

Är ni som jag?
 
"Jag kan diska" säger jag. Hämtar datorn för att starta spotify. Allt blir ju roligare med musik liksom. Men sedan vet jag inte vilken spellista jag ska lyssna på, så jag sätter mig och gör en ny. Marsdisken heter dagens lista. Jag tänker ju ändå långsiktigt, denna lista ska ju hålla hela mars!?!
 
Man skulle kunna tro att den skiljer sig från andra listor, med typ bara disklåtar, men nej. Den innehåller till stor del sådana låtar som finns på alla andra listor jag gjorde den senaste tiden, den musik jag vill lyssna på just nu. Så nu har jag suttit i 40 minuter och gjort en ny lista, som jag ska lyssna på när jag diskar. Onödig tid som går åt för detta kanske ni tänker? Men det är så här jag funkar. Jag har listor på spotfy för alla tillfällen, typ alla dagar om året. 
 
 
Nu ska jag väl ta tag i disken då. När spellistan är klar och bloggningen är klar. Eller? Kan jag ta tag i något annat onödigt innan jag diskar?
1 Marike Ahlgren:

skriven

Haha toppen! Jag själv kör på listor för alla humör jag kan tänkas vara på.."arg som fan", "kär och galen", "TAGGA RÅ!", "lugn", "harmonisk", "ledsen" ...ah du fattar ;D

Svar: Sådana listor har jag också, i massor :P
Kung att jag inte är ensam på listfronten :)
Linda

Kommentera här: