Strukturen för att få vardagen att gå ihop.

Att få ihop vardagslivet med plugg, jobb och familjeliv är inte superenkelt. Det går an de veckor Wilmer inte är hos mig, för då kan jag disponera min "fritid" som jag vill. De veckor han är hos mig är annorlunda, då känner jag att jag behöver struktur. Jag behöver veta vad jag ska göra och när jag ska göra det. Jag behöver veta vad vi ska äta så det är lätt att fixa. På så sätt vet jag också vilken tid jag har till förfogande för annat. Sedan kan ju nattning och dylikt dra ut på tiden, men jag tänker att följer jag shcemat dagtid så borde kvällarna kunna få vara, och om jag behöver klämma in något då så tar jag den tid som blir över. 
 
Så här ser veckans grovschema ut:
 
 
Däremellan ska jag också klämma in lite lektid och annat smått och gott också. Men själva strukturen och vad jag ska göra på pluggtillfällena finns där. Perfekt!

Kommentera här: