Påskafton

Vilken påskafton vi haft. Jag och lilleman var uppe med tuppen (kring femsnåret) och redan då såg jag att det skulle bli en fin dag. Solen började komma upp och himlen var alldeles blå och fin. Underbart! Efter morgonsovning i soffan (jag tror jag somnade om före Wilmer) så väckte vi pappan och firade in påskaftonsmorgonen med att lille W fick ett påskägg i sängen. Ett ägg innehållande majskrokar, två nya nappar och en liten boll. När han väl förstod att det var något i ägget var det majskrokarna han föll för först. 
 
Efter morgonmys, frukost och lite fix tog vi en promenad i det fina vädret. Vi hamnade på Strömpilen där vi böjade med att byta ett par byxor Wilmer fått i påskägget av sin mormor och morfar. Sedan gick vi och fikade för ett presentkort jag och J fick i vårt påskägg. Det hela avslutades med en sväng förbi Busplaneten så Wilmer fick leka sig trött tills vi skulle gå hemåt igen.
 
Väl hemma var det sommarvärme på vår inglasade balkong, så jag tog på mig shortsen och satt i dem och ett linne och njöt av värmen. Med ett av fönstrena öppna hoppas jag på lite sol och någon fräkne i mitt bleka ansikte. Wilmer gjorde mig sällskap och satt och läste ute i en stol han med. Mysigt. Middag på balkongen blev det också, champinjonsoppa dagen till ära. Den är så himla god!
 
Nu är det tv-kväll för hela slanten. Synd bara att det inte går något värt att se...
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: