Något jag gillar.


Något jag gillar är att bläddra i inredningstidningar. Att få kika in i folks hem och beundra, inspireras och förbluffas över olika stilar, materialval och färgsättningar. Att få olika tips och att få drömma sig bort i en värld bortanför IKEAs billiga lösningar. Att i fantasin få inreda sin lägenhet för tusentals kronor. 

Jag bläddrar och bläddrar från pärm till pärm. Tittar på bilderna om och om igen. Funderar och planerar i mitt huvud. Tänker hur jag ska kunna implementera olika idéer i mitt hem. 

Skulle jag vara gjord av pengar skulle mitt hem definitivt vara i ständig förändring. Möbler och inredning skulle inhandlas i betydligt större utsträckning än vad det görs nu (även om jag unnar mig lite småsaker till hemmet då och då) och jag skulle älska det! 

Nu är jag ju inte miljardär, men en inredningstidning har jag råd med då och då. Att få bläddra och drömma mig bort kan jag leva länge på (och inget är fel på IKEA, nästa helg ska jag grotta ner mig i, och förhoppningsvis shoppa loss i, deras smarta och hyfsat billiga lösningar). 


Kommentera här: