Sovlistan.

Hittade en lista som jag gjorde. 

När brukar du gå och lägga dig?
- På vardagar har jag alltid som mål att ligga i sängen 22:00. Går inte alltid jättebra, men oftast så. På helger tycker jag att det är så mysigt att sitta uppe och bara vara, så då kan klockan bli mycket innan jag lägger mig. 

När vaknar du?
- På vardagar ställer jag alltid klockan så jag ska hinna till jobbet i tid. Är svårare de veckor Wilmer inte är här, när jag bara har mig själv att ta hand om. När han också ska upp och vi ska till förskolan innan jag går till jobbet är jag rätt duktig på att kliva upp så vi hinner. Men att ha 2 minuters promenad till jobbet är inte alltid jättebra, jag drar ut på uppstigandet tills jag får stressa ihjäl mig! På helgerna väcker Wilmer mig när han är här, annars kan jag nog sova hur länge som helst. 

Är du morgonpigg?
- Svar nej. Gillar att vara uppe på kvällarna, men inte att stiga upp på morgonen. 

Vad finns på ditt nattduksbord?
- Just nu har jag inget, men när jag hade ett så låg mobilen där, en handkräm, lypsyl och mängder med hårsnoddar och hårnålar. 

Vad gör du i sängen innan du somnar?
- Spelar spel på mobil eller surfplatta. Alldeles för länge. 

Vilken låt är allra bäst att somna till?
- Lyssnar inte på musik när jag ska sova. Vill ha det knäpptyst. 

Hur är din säng bäddad?
- Inte alls. Den är i det skick jag lämnade den på morgonen när jag går och lägger mig. Har dock tänkt vara duktig nu när jag ska ha sov- och vardagsrum i samma rum. 
 
Vad är ditt bästa sova gott-tips?
- Slappna av och blunda. Läste mig till att om man inte kan sova och slappna av ska man andas in i fyra sekunder, hålla andan i sju och sedan andas ut i åtta. Det ska tydligen vara lugnande. Har testat, men vet inte om det var tack vare det jag somnade. Ett annat tips jag fått är att vicka på ringfingret, för det krävs mycket koncentration till det och då tänker man inte på så mycket annat och somnar tillslut. 

Hur sover du egentligen?
- På sidan, som en stock natten igenom om inte Wilmer ropar på mig mitt i natten. 

Vad har du på dig när du sover?
- Inget när jag sover själv. Sover Wilmer här brukar jag sova i trosor och T-shirt. 

Hur är din sovfrisyr?
- Går och lägger mig mer utsläppt. Vaknar i ett burr. Lockigt hår är förödande när man sover. 

Vad har du för säng?
- Ingen. Madrass på golvet eller soffan för tillfället. Men nästa måndag kommer äntligen min efterlängtade säng!

Vad gör du mitt i natten?
- Sover. Vad annars?

Hur gör du för att få ett mysigt sovrum?
- Försöker hålla det lugnt och harmoniskt. 

Vad är det konstigaste stället du har sovit på?
- Jag är duktig på att sova. Jag har sovit mig igenom många bussturer, flygresor och tågresor. Jag har sovit på flygplatser, i segelbåtar, tält, vindskydd, under bar himmel. De tre sistnämnda är ju ruskigt mysigt faktiskt om man har det rätta sällskapet och en härlig eld. I like!
1 Ida:

skriven

Ska testa det där med ringfingret nästa gång jag snurrar runt i sängen :)

Svar: Gör det. Det brukar faktiskt fungera!
Linda

Kommentera här: