Världens orättvisor.

Jag blir arg, ledsen, upprörd och förbannad över världens alla orättvisor. 

Tittar på TV4:s "en resa för livet" och känner hur det bubblar inom mig. Här ligger jag tryggt i en säng på ett hotellrum. Jag vet att min son ligger och sover sött i sin säng hemma hos sin pappa. Jag vet att han varit på förskolan och jag vet att han fått både frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika. Jag vet att han har det bra. 

Det är inte självklart för alla. Jag ser på tv:n barn som bor i kåkstäder, letar mat på soptippar, bor på gatan, utsätts för olika typer av våld och kriminalitet. 

Det gör mig så arg. Och ledsen. Upprörd. Förbannad. Varför ska världen vara så jävla snedvriden? Jag känner mig väldigt priviligerad som är född i denna del av världen, samtidigt som jag känner så stor sorg över att andra på andra delar av vår jord inte får samma möjligheter som jag fått under min uppväxt och som jag har i mitt liv. 

Jag vet inte ens vad jag skriva mer. Känslorna bara bubblar i mig! 
1 Cassandra Haraldsson:

skriven

Så bra skrivet!

Svar: Tack :)
Linda

Kommentera här: