2012 - en sammanfattning.

Underbara Clara hade gjort en sådan fantastisk lista så jag tänkte att jag snor den rakt av. Perfekt sätt att sammanfatta året liksom.

 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag blev mamma. Det är nog det största som hänt mig. Någonsin. Hela upplevelsen. Allt. Från graviditet, spänningen med en liten i magen som växer och rör sig därinne, till förlossning och sedan en alldeles ny minimänniska på bröstet. Helt galet. Och hur stort som helst. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Har några vänner som fått barn och några som ska få under det nya året. Är en hel babyboom bland mina bekanta tror jag!

Dog någon som stod dig nära?
Ja, min farmor. Tråkigt nog. 94 år ung försvann hon ifrån oss nu i december. 

Vilka länder besökte du?
Bara Sverige. Inga långresor gjordes under graviditetsåret. Hoppas på förändring under 2013!

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Egentligen inte. 2012 var ett toppenår med bra arbetskollegor under våren och världens bästa Wilmer som kom i somras. Det skulle vara en resa då. 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
18 juli klockan 21.21. Wilmers födelse

Vad var din största framgång 2012?
Framgång? Hm, måste väl vara barnafödandet här också.

Största misstaget?
Ärligt talat så vet jag inte. 

Bästa köpet?
Oj. Barnvagnen kanske? Den är vi supernöjda med! Världens racer! Och min nya klänning från Filippa K. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Wilmer. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket. Alla fina människor jag träffar vaje dag gör mig glad. Kollegor, barn på jobbet, min familj och mina vänner. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Little Talks med Of Monsters and Men är min absoluta favorit från 2012. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, var ruggigt less i slutet av graviditeten vilket gjorde mig lite nedstämd. Värmen och att den lilla bara blev tyngre och tyngre att bära på och aldrig tittade ut gjorde sitt med humöret. Men sedan har jag haft ett toppenår som gett mig så mycket glädje!

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer impulsiv. Jag ska alltid tänka igenom saker innan jag gör det. Och att jag hade hälsat på farmor med under året. Det ångrar jag så här i efterhand. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre sötsaker. Fast jag skyller på graviditeten. 

Blev du kär i år?
Ja! Nu har jag varit kär i favoriten i fyra år och fick en ny liten parvel att ösa kärlek över. 

Favoritprogram på TV?
Scandal är det ända jag riktigt följer på tv. En toppenserie!

Bästa boken du läste i år?
Jag som förr har läst så mycket skäms lite över att säga att jag inte läst en enda bok under året. Däremot har jag läst en massa gravidtidningar och vi föräldrar. 

Största musikaliska upptäckten?
Oj. Jag har stött på så mycket bra i år. Of Monsters and Men om jag ska nämna någon. Och sen återupptäckte jag Tomas Andersson Wij som liksom fallit lite i glömska. Hans konsert lever jag på fortfarande. 

Något du önskade dig och fick?
Ett friskt barn. 

Något du önskade dig och inte fick?
Mjo, så är det väl också. Men ingen nämnbart. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag tror mina föräldrar var och fikade? Jag kommer inte ihåg. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Finns det säkert. 

Vad fick dig att må bra?
Att allt alltid löser sig. Alla problem som jag målar upp för mig själv och hispar omkring löser sig alltid till det bästa och det mår jag bra av. 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Inte en enda tror jag. 

Vem saknade du?
Mina fina vänner som bor alleles för långt bort. De jag vill träffa ofta men inte gör. Åsa, Frida, Karin och Erika, för att nämna några. 

De bästa nya människorna du träffade?
Alla härliga mammor som jag umgås med.

Mest stolt över?
Att jag är så pass stark som jag är. Och att jag klarar allt jag tar mig för. 

Högsta önskan just nu?
Att 2013 ska bli minst lika bra som detta år. Att vi får vara friska och må bra. 

 

Kommentera här: