Ett ord: Magi!

Gårdagskvällen kan beskrivas med ett ord. Magi.


Var Kulturnatta här i Umeå igår, så hela stan var fylld med musik och kulturella inslag. Jag hade mitt sikte inställt på kvällen då jag visste att jag ville till stadskyrkan för gratiskonsert. Det var det enda jag hade spanat in. På väg till kyrkan gick vi in på Bildmuseét och kikade på deras nya lokaler.


Till kyrkan kom vi 50 minuter innan konserten med Two White Horses och Deportees skulle börja i tron om att vi var tidiga. Kyrkan var då smockad med folk. Vi fick dåliga platser och jag var lite ledsen över det, tills jag hörde att de som kommit 5 minuter efter oss inte kommit in och att ungefär 400 personer inte hade kommit in. Då var jag rätt nöjd ändå.




Jakob och Lovisa i Two White Horses bjöd på sjönsång, som alltid. Vi såg dem för två år sedan i samma kyrka på samma event. De var lika bra som då, om inte bättre. Bäst var min favoritlåt, Face Me Now. Synd bara att det enda vi såg från våra platser var när Jakob satt vid flygeln, Lovisa såg jag inte en skymt av.


Deportees var kvällens bästa! Ståpäls och feel-good känsla. Allsång och kyrkbänksdans. Riktigt bra konsert! Jag har nog inget riktigt favoritnummer där, jag gillade verkligen allt! Kul att det körde både gammalt och nytt.




En magisk kväll helt enkelt. Och tänkt att så mycket bra musik kommer från Umeå!

Kommentera här: