Fin(?)smakaren.

Jag hade tänkt vara en duktig mamma som fixar all mat själv. Att göra olika puréer är ju inte svårt liksom.

Det svåra är att få sonen att äta det. Allt i matväg jag gjort har gett honom kväljningar eller så har han bara spottat och spottat. Puré jag gjort på frukt och bär däremot äter han med glädje. Och han kan ju inte leva på bara gröt och frukt tänker jag.

Så häromdagen köpte jag barnmatsburkar. Och idag åt han en burk med grönsaker och kyckling med ett leende på läpparna. Tack för den! Barnmatsburken vs. Linda 1-0.

Men jag ska inte ge upp med min egen. Jag får jobba lite pö om pö här. Det löser sig nog. För oss är det ett stort framsteg att han överhuvudtaget ville äta riktig mat. Hurra för det!

1 Lajla:

skriven

En sak är säker med barn. Det blir aldrig som man tänkt sig! Fin bild. Vad söt han är!

Svar: Jag har märkt det :) Men det löser sig ju oftast ändå :) Han är superfin vår grabb :)
Linda

Kommentera här: