Betessläpp!

Idag har familjen varit på betessläpp i en närliggande by. Vi var ju på ett förra året också, men då var W mindre och förstod nog inte riktigt vad som hände. I år har han taggat för att titta på kor i en vecka tror jag. Ko ko ko, säger han här hemma och har full koll på hur de låter. 
 
Vi tog oss en plats nära hagen, dock en bit bort från ladugården, så vi såg inte när de sprang ut, men de kom glada i hågen förbi oss. Jag tror W tyckte det var spännande, men han blev lite rädd när de stora fina kossorna kom alldeles bredvid där vi satt. 
 
Det var nog minst lika roligt att titta på alla traktorer och fordon som stod på gården. 
 
Fordon som sagt...
 
Glada kossor!
 
 
Vädret var inte lika tilltalande som förra året. Vindjacka och mössa behövdes på lillkillen. Att vissa klätt sig i shorts och t-shirt förstår jag inte. Jag tyckte det var småkallt till och från i blåsten. 
 
I det stora hela är vi nöjda med vårt besök. Undrar om det var jag, som tycker så mycket om kossor, som tyckte det var roligast?

Kommentera här: